onsdag den 2. april 2014

En lille dreng med bar mave...


Da yngstebarnet var helt lille synes vi at det kunne være sjovt, at tage ham med i faderens fotostudie en eftermiddag hvor han var rigtig glad og godt tilpas. Det kom der disse fine billeder ud af og selvfølgelig skulle de da scrappes. Jeg har netop fået en spændende bog leveret, hvor der er en masse sjove skitser til LO og jeg synes at det kunne være sjovt, at prøve et af deres forslag. Som scrapper er det helt ok at "stjæle" andres ideer. Faktisk er det en ære, at blive "liftet" altså at andre er blevet så inspireret af din ide/LO at de har lyst til, at lave noget der ligner..


Jeg begyndte som altid med, at finde de forskellige materialer frem som jeg havde en ide om at jeg ville bruge.. Billederne er jo sort/hvide så jeg tænkte, at der godt måtte komme lidt farve på for at fremhæve dem.
I kan se den skitse i bunden af billedet som jeg ville prøve at arbejde ud fra..
 

Jeg fik skåret lidt papir til og fandt de forskellige dele som jeg mente skulle binde det hele sammen og lavede et "prøve-LO".



Jeg har her forsøgt, at vise jer hvordan man kan bruge skæreunderlagets linier som "hjælpelinier" med en lang lineal.
Når jeg sætter lange borter på et LO med dobbeltklæbende tape, så piller jeg kun det hvide beskyttelsespapir løst i den ene ende og sætter så borten fast der hvor den skal være. Så kan jeg let trække "strimlen" fri under borten uden at den har nået at sætte sig skævt på eller lign. Det er det jeg forsøger at vise på billedet lige her oven over..


Her kan I se et af mine mange andre forskellige stykker værktøj.. Denne sjove pen kan slå huller med den ene ende og sætte eyelets fast med den anden. Den har en kraftig fjeder på midten og man "løfter" bare i den øverste del og giver slip og så er der slået hul/fastgjort eyelet.. Den er bare rigtig god og superlet at bruge, selv for os med svage hænder/svigtende kræfter.
Her har jeg bare brugt den til at lave huller rundt omkring i LO'et så jeg nemt kan sætte de små gule brads i som jeg valgte.


Jeg legede lidt med en skøn Aqua-farvet Stickles et par enkelte steder på LO, men det er meget svært at se her, så det må I se næste gang I tager en tur forbi Gavlhuset. Her er de fleste af mine projekter udstillet når først de er blevet vist her på bloggen, og man finder let de grund-materialer som jeg har brugt samt alt mit værktøj.

Tusind tak fordi I kiggede med 
og på gensyn her på
Kreastil


Husk at smide en kommentar så bliver jeg noget så glad:-)


3 kommentarer:

  1. Endnu et fint LO :-) Du kan bare det der :-) Knus

    SvarSlet
  2. Mange tak for dine altid søde kommentarer.. De varmer!!!!

    SvarSlet