lørdag den 5. april 2014

Weekend er = kreative timer



Denne gang får I et længere indlæg for der skal en masse billeder til...
Jeg håber at I trods alt kigger med hele vejen for jeg synes at resultatet er værd at vente på!!
Jeg har haft gang i et par større og mere krævende papir-projekter og i dette indlæg vil jeg komme til, at skifte lidt mellem billederne fra de 2 projekter, men jeg håber at I alligevel kan følge med.
Der er et projekt i grønne/røde nuancer og et tilsvarende projekt i cremefarvede nuancer.

Jeg var til Scrap i det jyske og mødte en helt fantastisk pige, som har en ganske særlig interesse og evne indenfor papir og jeg er så fascineret af hendes arbejde at jeg har kastet mig ud i, at lave et af hendes projekter. 
Hun laver de smukkeste bøger/æsker med alverdens fine detaljer så her er mit bud på et af hendes værker..


Først har jeg taget et stykke lidt tykkere karton (jeg har brugt bagsiden af en A4 blok), skåret den til i passende stykker og limet stykkerne på et neutralt almindeligt karton med en smule mellemrum mellem stykkerne.

Så fik kanten en omgang sværte og den fik dobbeltklæbende tape på indvendige side hvor den naturligvis også skulle have et stykke neutralt karton sat på. 

  
Så skulle der foldes en form for vifte med mellemrum, som skulle holde de løse sider inde i æsken/kortet.


Hjørnerne blev klippet skrå så de er lettere at skjule, når siderne senere skulle limes på.


Og så blev denne "vifte" sat fast inde i midten af omslaget.


Nu springer vi lige en lille smule... Her kan I se at jeg har fået sat lidt mere spændende papir indeni omslaget. Man kan også vælge at lade samme papir være hele baggrunden...så behøver man ikke skære ud i så mange stykker.
Et lille glimt af denne løsning kan I se her i det andet projekt jeg snakkede om..Samme grund-ide men med en lettere løsning indvendigt.


Her har jeg ladet det samme stykke papir været hele baggrunden uden alle de samlinger..

Tilbage til det rød/grønne projekt; her har jeg sat et lille stykke bånd ind under det røde papir fordi jeg har en ide om, at kunne snørre/binde for de løse sider som kommer til at sidde på viften.



Her ses de løse sider som skal sidde på viften.


Og så skete det som ofte sker når jeg er i en kreativ process...Jeg blev simpelthen så grebet af projektet, at jeg helt glemte at tage billeder i et stykke tid, så her får I så det færdige resultat... Bogen/æsken/kortet i sin færdige version. Jeg satte de løse sider på viften og et lille "mavebånd" på den side længst til højre hvor jeg stak et 3fløjet kort ned. På siden længst til venstre er der lavet 2 "lommer" hvor der sidder et par små runde kort med samme slags bånd i, som jeg har brugt til sløjfen i midten..


 Jeg lavede et lille "bånd" på samme måde som selve æsken med pap indeni papir som er dekoreret og har så lukket denne på "ryggen" med endnu en sløjfe for bedre at kunne justere "båndet" så det passer.


Her kan I se hvordan "båndet" ser ud til den cremefarvede model, men husk på at det er præcis samme princip der er brugt på begge modeller.


På den lyse model har jeg ladet de løse sider i midten være åbne i højre side så her er der mulighed for at gemme en ekstra hemmelighed eller en lille hilsen. Jeg har på den cremefarvede model brugt en skøn serie papir fra Pion som jeg er helt vild med.. Der er bare så mange skønne ark som passer sammen på kryds og tværs og så er der så fine nogle ark med mindre billeder på som passer perfekt til serien.


Tilbage til den rød/grønne model...

Her ses den færdige model når den er helt lukket.
Jeg forestiller mig at den kan bruges som et ekstraordinært kort i en særlig anledning, måske til en konfirmation hvor man vil forære penge...
Eller som en hyggelig hilsen med et gavekort..

 Husk at I kan se de færdige modeller I Gavlhuset i Haverslev.


Mange tak fordi I kiggede med hele vejen denne gang
og på gensyn her på
Kreastil.
 
  Smid gerne en kommentar så bliver jeg noget så glad:-)

3 kommentarer:

  1. De er godt nok flotte!! :-)
    Kærlig hilsen Mette, Holtet

    SvarSlet
  2. Flot bog. Fin vejledning. Har selv forsøgt mig med godt resultat

    SvarSlet
  3. Tak til Jer begge og det lyder dejligt Malene.. Ellers er du altid velkommen til at spørge så skal jeg gerne give yderligere forklaringer..:-)

    SvarSlet