onsdag den 19. marts 2014

En hasteopgave..

I dag fik jeg en lidt speciel hasteopgave ind og selvfølgelig kunne jeg da gøre et forsøg.
En ganske særlig pige skal bruge et konfirmationstelegram til sig selv, som alle klassekammeraterne skal skrive en hilsen i.
Opgaven lød derfor; Lav et telegram i yndlingsfarven blå, der skal være plads til at rigtigt mange kan skrive i det samme telegram, og så må det gerne være personligt og specielt. 
Jeg fik lov til, at låne en serviet fra den kommende fest for at kunne tage udgangspunkt i de blå farver der er deri.
Hmmmmmm se så skulle der tænkes og leges......
Først fandt jeg de materialer som jeg kunne tænke mig at bruge og så skulle der skæres til og standses ud.
Jeg fandt en god grundkarton fra American Crafts i en dejlig lysblå farve og skar et par 30x30 ark midt over så de kunne foldes til 15x15..
Så blev hvert ark sværtet i kanten på både for- og bag-side med Memento sværten i grå
Herefter skar jeg de stykker karton til som skulle pynte forsiden og limede dem fast lag for lag.
Enkelte af de forskellige stykker fik lige en omgang kantsværte ligesom de store ark for at skabe sammenhæng og helhed.
Så blev alle siderne samlet med et smalt satinbånd og selve dekorationen af forsiden på telegrammet kunne begynde.
 Jeg fandt et fint tekststempel fra Hobbygros. Jeg kan godt lide at bruge clearstamps fordi de er lettere at placere rigtigt uden at skulle "gætte" sig til om de sidder der hvor man gerne vil have det.
Der skulle også et par af de fine filtblomster på og gerne med en sød brads i midten.
De blev sat fast med et par af de store 3D klæbepuder.
De fine G-nøgler er en die fra Marianne design og de er ganske tynde og fine og derfor måtte jeg klippe i de mindste 3Dpuder som jeg havde, men det kan sagtens lade sig gøre, hvis bare man har en fin saks, så man kan se, hvad man laver.
Her kan I så se det færdige resultat fra oven så I kan få en fornemmelse for "siderne" i telegrammet.
Og her ses det færdige resultat..
Jeg skulle hilse fra modtageren og sige at hun var mere end tilfreds:-)

Tak fordi I kiggede med og på gensyn her på 
Kreastil








2 kommentarer:

  1. Wow - super fin :-) Kan godt forstå at modtager er rigtig tilfreds :-) Knus

    SvarSlet
  2. Super fin ide og flot udførsel :-)

    SvarSlet