tirsdag den 18. marts 2014

1. Lay out

I dag er der blevet scrappet et rigtigt Lay out (LO) og det skal I selvfølgelig se.
Jeg var tidligere en ivrig "hestepige" og min dejlige hest Perle er der heldigvis rigtigt mange skønne billeder af. 
Jeg købte ham dagen efter min konfirmation i 1988 og han sov ind med hovedet i mit skød en smuk august eftermiddag i 2010. Han var min tro følgesvend og den dejligste hest man kunne forestille sig. Der vil med garanti komme mange flere projekter med ham som motiv, så jeg håber at I finder ham lige så fin som jeg gjorde.

Billedet, som jeg har valgt til dagens LO, er taget til det sidste dressurstævne jeg var med til med ham og det er falmet en smule, men jeg synes faktisk bare, at det giver billedet lidt mere sjæl.
Når jeg begynder på et LO bruger jeg rigtigt lang tid på, at finde det karton, som passer bedst med en grundfarve i det/de billeder jeg vil fremhæve. Her vil jeg gerne have den meget svage grønne frem som er i græsset da denne farve er neutral og bedst fremhæver selve motivet. Jeg vælger så en blå farve som "matte" (det ark som ligger under billedet som ramme) da den er i min ridejakke på fotoet. De 2 farver passer godt sammen og det skaber et roligt udtryk.
Jeg limer ALDRIG noget fast på LO før jeg er helt tilfreds med siden og jeg tager næsten altid et billede med mobilen så jeg har en "grund-skabelon" at følge, når de mange dele skal limes fast.
Som I også kan se er jeg ikke specielt glad for at blande mange farver sammen på det samme LO og forsøger som regel at holde mig til en enkelt eller to grundfarver og så finder jeg tilbehør der passer til de valgte farver. Jeg synes, at det giver det bedste resultat hvor billedet og ikke pynten kommer i fokus.

Jeg fandt det smukke baggrundskarton i Gavlhusets enorme afdeling med American Crafts. Her er alle regnbuens farver og det eneste problem det giver er egentligt bare at vælge hvad man vil bruge..
Til gengæld kan man få 10 stk 30x30 ark for kun 40 kr så jeg var grådig og købte det meste af farveskalaen med hjem:-)
 Det er noget utroligt lækkert karton med en form for struktur på den ene side og så er det glat på den anden side. Det er også meget ofte det karton som jeg bruger når min E-bosser er på arbejde med de mange forskellige dies.


Jeg har også leget lidt med det fine bånd fra Crispy. Jeg synes, at den spindelvævseffekt som Crispy båndet har er god, når nu resten af LO er mere massivt. 
Crispy båndet findes også i alle regnbuens farver og man kan både købe det i metermål og på hele ruller så det er bare med at komme igang.
Jeg kan godt lide, at bygge mine LO op så de får en smule 3D effekt ved at lade enkelte elementer sidde enten på noget meget tykt materiale eller ved at bruge de små 3D klæbepuder.
Her kan I så se den færdige scrapside med lidt forskellige tags fra "Restekassen" og nå ja titlen gav vel næsten sig selv..
Perle.


Tak fordi I kiggede med 
og på gensyn på
Kreastil

4 kommentarer:

  1. Flot med det transparente bånd og hele LO har en fint vintage udtryk

    SvarSlet
  2. Meget flot. Jeg kan godt lide, at du ikke "overpynter" dit LO.

    SvarSlet
  3. Tak til jer begge for kommentarer. Jeg forsøger altid at sætte fotoet i focus og det synes jeg er nemmest ved ikke at overpynte men hver scrapper har jo sin egen stil.. Men tak for roserne😜

    SvarSlet
  4. Tak til jer begge for kommentarer. Jeg forsøger altid at sætte fotoet i focus og det synes jeg er nemmest ved ikke at overpynte men hver scrapper har jo sin egen stil.. Men tak for roserne😜

    SvarSlet