lørdag den 22. marts 2014

Det 8. vidunder

En scrappers 8. vidunder må bestemt være en E-bosser...
Jeg kan i hvert fald slet ikke leve uden min og jeg bruger den dagligt. 
For dem som ikke kender den, så er det en elektrisk standse/præge maskine som man kan bruge til stort set alle materialer. 
Den kan præge/standse i A4 str og jeg har brugt både papir, karton, pap, kork, stof og tyndt metal i den uden problemer.
Der findes et væld af forskellige Dies til den. (en die er den standseskabelon som bruges til at skære ud med). Der følger forskellige plader med til den og man kan skifte pladerne ud alt efter hvor tykt materiale man vil standse ud i.
Det giver også mulighed for at bruge mange forskellige typer dies, da man let kan tilpasse til netop den type die man vil bruge. (Der er forskellige tykkelser på dies)
Der er heldigvis en god vejledning med, som viser det anbefalede antal plader til de forskellige slags dies.
Her kan I se lidt af mine dies og hvordan jeg opbevarer dem.. 
Når først man får en del dies synes jeg at det nemmeste er, at opbevare dem i ringbind på magnetpapir.
Her ligger de i plastiklommer og er godt beskyttede.
Jeg har sat et lille tag ved hver die med navn og design så det er let at vise hvilken die jeg har brugt til hvert af mine projekter..


Marianne Design
Der findes også en masse forskellige præge-skabeloner (embossingfolders) hvor man kan sætte et stykke karton ind og få præget et fint motiv på kartonet..
Det kan både bruges på kort og da maskinen jo kan arbejde med A4 str kan man præge et stort ark og så ellers klippe i det til LO. De nederste embossingfolders skærer også ud i kartonet på udvalgte steder, så de giver lige en ekstra dimension i kortet...

Jeg bruger ofte flere forskellige dies på det samme kort og jeg synes at de giver en rigtigt spændende effekt på eksempelvis dette dåbskort hvor jeg har brugt 3 forskellige dies. Både den cremefarvede bund og de lidt mørkere gran-grene er fra Nellie Snellen og de lidt lysere grønne snirkler er fra Cherry Lynn. Papiret er i øvrigt fra Karen Marie.
Og her er der brugt 2 forskellige dies
fra henholdsvis Nellie Snellen og Marianne Design
Teksten på det sidste kort kommer fra Cardmaker's Birthday fra Paperpizazz.
Jeg har selvfølgelig købt min E-bosser hos Gavlhuset i Haverslev.
Se her


Tak fordi I kiggede med
og på gensyn på
Kreastil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar